RPA - Zasady zaliczania przedmiotu
Harmonogram
Kryteria zaliczenia przedmiotu:
- zaliczenie z ćwiczeń wystawiane będzie na podstawie liczby punktów uzyskanych za rozwiązania zadań i projekt
- dodatkowym warunkiem koniecznym zaliczenia jest zaliczenie przez grupę testu końcowego z wynikiem zadowalającym, czyli lepszym niż test początkowy
- zadania do wykonania będą znajdowały się na sprawdzarce pod adresem acm.edu.pl, gdzie należy mieć założone konto
- za każde zadanie zrobione przed upłynięciem terminu otrzymuje się 2 punkty sprawdzarkowe
- za każde zadanie zrobione po upłynięciu terminu otrzymuje się 1 punkt sprawdzarkowy
- za zadania na sprawdzarce będzie można łącznie otrzymać 40 punktów
- liczba punktów uzyskanych za sprawdzarkę jest wprost proporcjonalna do liczby zrobionych zadań zadanych podczas zajęć
- za każde zadanie zrobione w terminie otrzymuje się 2 "punkty_sprawdzarkowe", za każde zadanie zrobione po terminie otrzymuje się 1 "punkt_sprawdzarkowy". Liczba punktów za sprawdzarkę obliczana jest wg wzoru:
40 * liczba_punktów_sprawdzarkowych / 2 * liczba_zadań_zadanych
- za projekt można uzyskać 10 punktów. Projekt jest oceniany na podstawie posiadania następujących elementów:
- dziedziczenie
- polimorfizm
- hermetyzacja
- użycie wzorca projektowego
- instrukcję try
- elementy projektu można wykazać przedstawiając więcej niż jeden projekt. Za każdy elemnt przyznawane są 2 punkty
- prowadzący ma prawo przyznawania studentom dodatkowych punktów wedle własnego uznania (np. za aktywność)
- osoby, które zakwalifikują się w czasie semestru do przynajmniej jednych ogólnopolskich zawodów w programowaniu zespołowym otrzymają zaliczenie bez konieczności robienia zadań
- do zaliczenia wymagane jest otrzymanie co najmniej połowy wszystkich możliwych punktów
- Cała skala ocen:
- 2: < 25
- 3: 25 - 30
- 3,5: 30 - 35
- 4: 35 - 40
- 4,5: 40 - 45
- 5: 45 - 50
- 6: > 50
Literatura:
- N. Wirth, Wprowadzenie do
programowania systematycznego. Wydawnictwa Naukowo-Techniczne. Warszawa 1978.
- B. Eckel, Thinking in C, Beta 3 . 2006.
- B. Eckel, Thinking in C++, Wydawnictwo Helion, 2002
- J. Grębosz, Symfonia C++,
Oficyna Kallimach, Kraków 1993.
- T.H. Cormen, Wprowadzenie
do algorytmów, Wydawnictwa
Naukowo-Techniczne, Warszawa 2005 (lub wcześniejsze wydanie WNT,
Warszawa 1999)
- A. Struzińska-Walczak, K.
Walczak, Nauka programowania dla początkujących. C++, Wydawnictwo
W&W, Warszawa 2002,
- R. Neapolitan, K. Naimipour,
Podstawy algorytmów z przykładami w C++
Lista zadań przerabianych na zajęciach wraz z terminami: