Programowanie 2 - Ćwiczenia 1
Harmonogram
Następne
Temat: Wstęp organizacyjny.
Zasady panujące na ćwiczeniach
Zapoznanie się ze sprzętem
Zapoznanie się z Javą i środowiskiem eclipse
Ćwiczenie 1:
Program, który wyświetla napis "hello world".
import java.io.IOException;
public class cwiczenie1
{
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args)
{
System.out.println("Hello World");
}
}
Ćwiczenie 2:
Program, który wypisuje liczby od 1 do 10.
import java.io.IOException;
public class cwiczenie2
{
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args)
{
for (int i=1; i<=10; i++) System.out.println(i);
}
}
Ćwiczenie 3:
Program, który sczytuje ze standardowego wejścia dwie liczby i wypisuje ich sumę.
import java.io.IOException;
public class suma
{
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args)
{
java.io.BufferedReader klawiatura = new java.io.BufferedReader(new java.io.InputStreamReader(System.in));
try
{
System.out.println("Podaj pierwszą liczbę:");
int x = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
System.out.println("Podaj drugą liczbę:");
int y = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
System.out.println("Suma wynosi: "+String.valueOf(x+y));
} catch (NumberFormatException e)
{
// TODO Auto-generated catch block3
e.printStackTrace();
} catch (IOException e)
{
// TODO Auto-generated catch block
e.printStackTrace();
}
}
}
Zadanie 1.1
Na podstawie powyższych kodów napisz program, który przy pomocy pętli wypisze od 1 do 100 następującą treść:
Liczba 1
Liczba 2
Liczba 3
(...)
Liczba 100