Programowanie 2 - Ćwiczenia 1


Harmonogram Następne
Temat: Wstęp organizacyjny.

Zasady panujące na ćwiczeniach
Zapoznanie się ze sprzętem
Zapoznanie się z Javą i środowiskiem eclipse

Ćwiczenie 1:

Program, który wyświetla napis "hello world".
import java.io.IOException;

public class cwiczenie1
{
  /**
   * @param args
   */
  public static void main(String[] args)
  {
    System.out.println("Hello World");
  }
}

Ćwiczenie 2:

Program, który wypisuje liczby od 1 do 10.
import java.io.IOException;

public class cwiczenie2
{
  /**
   * @param args
   */
  public static void main(String[] args)
  {
    for (int i=1; i<=10; i++) System.out.println(i);
  }
}

Ćwiczenie 3:

Program, który sczytuje ze standardowego wejścia dwie liczby i wypisuje ich sumę.
import java.io.IOException;

public class suma
{
/**
 * @param args
 */
  public static void main(String[] args)
  {
    java.io.BufferedReader klawiatura = new java.io.BufferedReader(new java.io.InputStreamReader(System.in));
    try 
    {
      System.out.println("Podaj pierwszą liczbę:");
      int x = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
      System.out.println("Podaj drugą liczbę:");
      int y = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
      System.out.println("Suma wynosi: "+String.valueOf(x+y));
    } catch (NumberFormatException e) 
    {
      // TODO Auto-generated catch block3
      e.printStackTrace();
    } catch (IOException e) 
    {
      // TODO Auto-generated catch block
      e.printStackTrace();
    }
  }
}

Zadanie 1.1

Na podstawie powyższych kodów napisz program, który przy pomocy pętli wypisze od 1 do 100 następującą treść:
Liczba 1
Liczba 2
Liczba 3
(...)
Liczba 100