Programowanie 2 - Ćwiczenia 7


Poprzednie Następne
Temat: Pisanie programu obiektowego - od projektu do kodu. Uruchamianie programu


Podczas tych zajęć należy wykonać samodzielnie (pod nieobecność prowadzącego) program, który ostatecznie pozwoli uruchomić kod stworzony na poprzednich zajęciach.

Uruchamianie programu odbywać się będzie poprzez odczytywanie z klawiatury kolejnych akcji wykonywanych na przedmiocie projektu (księgarnia lub Żachwa). Poniżej znajduje się opisany szkielet kodu, który należy uzupełnić o odpowiednie dane:

Księgarnia

  int x=1; // deklaracja zmienne sterującej
  while (x!=0) // wykonywanie programu tak długo, jak x jest różny od 0
  {
    // Wyśtwietlenie na monitor komunikatów do interkacji z użytkownikiem
    System.out.println("Co chcesz zrobić?");
    System.out.println("0 - wyjście z programu");
    System.out.println("1 - zrób dostawę książek");
    System.out.println("2 - sprzedaj książki");
    System.out.println("3 - zatrudnij pracownika");
    // sczytwanie wartości x
    x = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
    // w zależności od wartości x wykonanie jednej z operacji:
    switch (x)
    {
      case 1: 
        System.out.println("Podaj liczbę książek, które będą w dostawie:");
        inc ksiazki = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
        nowaKsiegarnia.ZrobDostaweKsiazek(ksiazki);
        System.out.println("Po dostawie w księgarni znajduje się "+nowaKsiegarnia.getLiczbaKsiazek()+" książek");
        break;
      case 2: 
        // analogicznie jak wyżej sczytanie liczby książki do sprzedania i wyświetlenie liczby książek po sprzedaży
      case 3: 
        // analogicznie uruchomienie metody do zatrudnienia pracownika (bez sczytywania danych) i wyświetlenie liczby pracujących pracowników
    }
  }

Żachwa

  int x=1; // deklaracja zmienne sterującej
  while (x!=0) // wykonywanie programu tak długo, jak x jest różny od 0
  {
    // Wyśtwietlenie na monitor komunikatów do interkacji z użytkownikiem
    System.out.println("Co chcesz zrobić?");
    System.out.println("0 - wyjdź z programu");
    System.out.println("1 - przytwierdź żachwę");
    System.out.println("2 - zjedz kawałek mózgu żachwy");
    System.out.println("3 - zrób dzieci");
    // sczytwanie wartości x
    x = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
    // w zależności od wartości x wykonanie jednej z operacji:
    switch (x)
    {
      case 1:
        // analogicznie uruchomienie metody do przytwierdzenia żachwy (bez sczytywania danych) i wyświetlenie informacji, ze jest przytwierdzona
      case 2:
        System.out.println("Podaj ile mózgu zamierzasz zjeść (liczba od 0 do 1):");
        double mozg = Double.parseDouble(klawiatura.readLine());
        nowaZachwa.ZjedzKawalekMozgu(mozg);
        System.out.println("Po posiłku żachwa posiada jeszcze "+nowaZachwa.getIloscMozgu()+" mózgu");
        break;
      case 3:
        // analogicznie jak wyżej sczytanie liczby dzieci do zrobienia i wyświetlenie liczby dzieci po rozmnożeniu
    }
  }

Zadanie 7

Uzupełnij swój kod z poprzednich ćwiczeń o odpowiedni fragment i uruchom program.
UWAGA! Powyższy kod jest tylko pewnym szkicem. Nazwy zmiennych, klas, metod i atrybutów mogą się w nim nie zgadzać i należy je samodzielnie dostosować do swojego kodu.