Programowanie 2 - Ćwiczenia 8


Poprzednie Następne
Temat: Tablice obiektów. Wyszukiwania w tablicy


Podczas tych zajęć należy wykonać program, który stworzy tablice obiektów.
Zadanie polega na tym, aby w tablicy obiektów wyszukać element największy, który spełnia określone warunki.

Poniżej został przedstawiony schemat pracy grupy o 9:45, a po nim schemat pracy grupy o 11:30 (różni się tylko tematem projektu).

Grupa 9:45

Należy stworzyć klasę SiecKsiegarni, w której głównym atrybutem będzie tablica obiektów typu Księgarnia.
  ArrayList<Ksiegarnia> tablica = new ArrayList<Ksiegarnia>();
Następnie, korzystając z pętli podanej poniżej, należy stworzyć tablicę Księgarni.
  int n = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
  while (n-->0)
  {
    System.out.println("Podaj nazwę Księgarni:");
    String nazwa = klawiatura.readLine();
    System.out.println("Podaj rok założenia:");
    int rok = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
    //(...) sczytanie pozostałych zmiennych
    Ksiegarnia nowa = new Ksiegarnia(??? parametry wejściowe konstruktora ???);
    siec.add(nowa);
  }
Aby powyższy kod zadziałał, trzeba w klasie SiecKsiegarni stworzyć metodę add, która dodaje księgarnie do sieci:
  public void add(Ksiegarnia ks)
  {
    tablica.add(ks);
  }
Następnie w klasie SiecKsiegarni należy stworzyć publiczną metodę ZnajdzNajstarszaKsiegarnie, która zwraca obiekt księgarni o najwcześniejszej dacie założenia.
  Ksiegarnia ZnajdzNajstarszaKsiegarnie();
Szczegóły implementacji tej metody zostaną przedstawione podczas zajęć.

Grupa 11:30

Należy stworzyć klasę Akwarium, w której głównym atrybutem będzie tablica obiektów typu Zachwa.
  ArrayList<Zachwa> tablica = new ArrayList<Zachwa>();
Następnie, korzystając z pętli podanej poniżej, należy stworzyć tablicę Żachw.
  int n = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
  while (n-->0)
  {
    System.out.println("Podaj wysokość żachwy");
    int wysokosc = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
    System.out.println("Podaj właściciela żachwy");
    String nazwa = klawiatura.readLine();
    //(...) sczytanie pozostałych zmiennych
    Zachwa nowa = new Zachwa(??? parametry wejściowe konstruktora ???);
    akw.add(nowa);
  }
Aby powyższy kod zadziałał, trzeba w klasie Akwarium stworzyć metodę add, która dodaje żachwę do akwarium:
  public void add(Zachwa z)
  {
    tablica.add(z);
  }
Następnie w klasie Akwarium należy stworzyć publiczną metodę ZnajdzNajwiekszaZachwe, która zwraca obiekt żachwy o największej wysokości.
  Zachwa ZnajdzNajwiekszaZachwe();
Szczegóły implementacji tej metody zostaną przedstawione podczas zajęć.

Zadanie 8

Zaimplementuj wskazane wcześniej elementy (wczytywanie listy obiektów oraz wyszukanie elementu największego.