Programowanie 2 - Ćwiczenia 8
Poprzednie
Następne
Temat: Tablice obiektów. Wyszukiwania w tablicy
Podczas tych zajęć należy wykonać program, który stworzy tablice obiektów.
Zadanie polega na tym, aby w tablicy obiektów wyszukać element największy, który spełnia określone warunki.
Poniżej został przedstawiony schemat pracy grupy o 9:45, a po nim schemat pracy grupy o 11:30 (różni się tylko tematem projektu).
Grupa 9:45
Należy stworzyć klasę SiecKsiegarni, w której głównym atrybutem będzie tablica obiektów typu Księgarnia.
ArrayList<Ksiegarnia> tablica = new ArrayList<Ksiegarnia>();
Następnie, korzystając z pętli podanej poniżej, należy stworzyć tablicę Księgarni.
int n = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
while (n-->0)
{
System.out.println("Podaj nazwę Księgarni:");
String nazwa = klawiatura.readLine();
System.out.println("Podaj rok założenia:");
int rok = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
//(...) sczytanie pozostałych zmiennych
Ksiegarnia nowa = new Ksiegarnia(??? parametry wejściowe konstruktora ???);
siec.add(nowa);
}
Aby powyższy kod zadziałał, trzeba w klasie SiecKsiegarni stworzyć metodę add, która dodaje księgarnie do sieci:
public void add(Ksiegarnia ks)
{
tablica.add(ks);
}
Następnie w klasie SiecKsiegarni należy stworzyć publiczną metodę ZnajdzNajstarszaKsiegarnie, która zwraca obiekt księgarni o najwcześniejszej dacie założenia.
Ksiegarnia ZnajdzNajstarszaKsiegarnie();
Szczegóły implementacji tej metody zostaną przedstawione podczas zajęć.
Grupa 11:30
Należy stworzyć klasę Akwarium, w której głównym atrybutem będzie tablica obiektów typu Zachwa.
ArrayList<Zachwa> tablica = new ArrayList<Zachwa>();
Następnie, korzystając z pętli podanej poniżej, należy stworzyć tablicę Żachw.
int n = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
while (n-->0)
{
System.out.println("Podaj wysokość żachwy");
int wysokosc = Integer.parseInt(klawiatura.readLine());
System.out.println("Podaj właściciela żachwy");
String nazwa = klawiatura.readLine();
//(...) sczytanie pozostałych zmiennych
Zachwa nowa = new Zachwa(??? parametry wejściowe konstruktora ???);
akw.add(nowa);
}
Aby powyższy kod zadziałał, trzeba w klasie Akwarium stworzyć metodę add, która dodaje żachwę do akwarium:
public void add(Zachwa z)
{
tablica.add(z);
}
Następnie w klasie Akwarium należy stworzyć publiczną metodę ZnajdzNajwiekszaZachwe, która zwraca obiekt żachwy o największej wysokości.
Zachwa ZnajdzNajwiekszaZachwe();
Szczegóły implementacji tej metody zostaną przedstawione podczas zajęć.
Zadanie 8
Zaimplementuj wskazane wcześniej elementy (wczytywanie listy obiektów oraz wyszukanie elementu największego.