Zasady, Ćw1,
Ćw2, Ćw3, Ćw4, Ćw5, Ćw6, Ćw7, Ćw8, Ćw9, Ćw10, Ćw11,
Ćw12, Ćw13
Prowadzący: Rafał Witkowski
Na kolokwium, przy pomocy komputera, trzeba będzie
rozwiązać kilka zadań (około 5), analogicznych do tych, które pojawiały
się na
zajęciach lub podczas zadań domowych. W czasie kolokwium będzie można
korzystać
ze wszelkich przyniesionych ze sobą materiałów oraz z sieci
internetowej.
Absolutnie zabronione jest korzystanie z jakiegokolwiek rodzaju
komunikatorów,
pod karą bezwzględnego opuszczenia sali bez zaliczenia (trzeba uważać
na
„przypadkowe” kliknięcia). Nie wolno także korzystać z mejli na tych
samych
zasadach.
Do
zdania kolokwium powinno wystarczyć przerobienie ze zrozumieniem
zadań, które będziemy rozwiązywać na sprawdzarce.
Sprawdzarka
znajduje się pod adresem: acm.edu.pl.
Każdy uczestnik zajęć
powinien tam założyć sobie konto, gdyż na tej sprawdzarce będziemy
pracować.
Za
każde rozwiązane zadanie otrzymuje się 1 punkt. Nie jest istotna
trudność zadań, wszystkie punktowane są tak samo. Poniżej znajduje się
lista zadań, które zostały już omówione na zajęciach, lub które
powinny być proste do wykonania na podstawie wiedzy zdobytej podczas
zajęć.
Lista ta jednak nie jest listą zadań obowiązkowych do wykonania, a owe
25 zadań
mogą być dowolnymi zadaniami na sprawdzarce, oprócz kilku wymienionych
niżej, a
które są zwyczajnie za proste, aby brać je pod uwagę (oczywiście te
zadania
liczą się do rankingu, więc jeśli ktoś chce zająć w nim lepsze miejsce
(zdobyć
punkty za ranking), może jak najbardziej je rozwiązywać). Zadania na
sprawdzarce można rozwiązywać przez cały semestr, 24h na dobę, przez
siedem dni
w tygodniu. Sprawdzarka dostępna jest jako serwis internetowy dostępny
cały
czas. Rozliczenie zadań ze sprawdzarki następuje w momencie chęci
uzyskania
wpisu przez studenta.
Jako projekt można
wykonać jedno zadanie na sprawdzarce
lub stworzyć aplikację okienkową. Każdy temat projektu należy wcześniej
skonsultować z prowadzącym w celu weryfikacji jego poziomu trudności. W
połowie
semestru pojawi się lista zadań, które zostaną zaproponowane do wyboru
przez
studentów.
Żadne dwa tematy projektów nie
mogą się powtarzać. Tematy projektów należy zgłaszać osobiście podczas
zajęć,
mejlem, lub podczas dyżurów. W przypadku zgłoszenia dwóch osób do
takiego
samego projektu, pod uwagę brana będzie kolejność zgłoszeń.
Każdy projekt trzeba będzie obronić osobiście podczas rozmowy z prowadzącym. Rozmowa ma na celu zweryfikowanie zrozumienia prezentowanego kodu oraz umiejętności nabytych podczas zajęć w ogóle. Dla każdego przewiduję dwa pytania: jedno ściśle na temat projektu i jedno ogólne, ale wiążące się z projektem (np. o typ użytych rodzajów zmiennych). Na podstawie rozmowy zostanie ustalona liczba punktów za dane rozwiązanie. UWAGA! Wykonywane zadanie nie musi zostać zaakceptowane przez sprawdzarkę, aby dostać za nie punkty, nawet maksymalną liczbę. Jeśli podczas rozmowy student będzie się dobrze orientował w swoim programie, a także po jakieś podpowiedzi, szybko zauważy i zrozumie swój błąd, a także będzie ogólnie zorientowany w przedmiocie naszych zajęć, otrzyma najwyższą możliwą ocenę.
Każdy temat projektu musi zostać wcześniej zweryfikowany. Tzn. nie można przyjść w dniu oddawania projektów z gotowym projektem i chęcią jego bronienia. Może się okazać, że po pierwsze temat jest już zajęty, a po drugie, wykonywane zadanie nie kwalifikuje się na projekt, gdyż jest zwyczajnie za proste (np. zadanie a+b). Jeśli ktoś wie, że zrobienie projektu zajmie mu nieco więcej czasu, najlepiej skonsultować temat jeszcze przed rozpoczęciem jego wykonania. Temat projektu będzie też można w dowolnej chwili zmienić, ale na tych samych zasadach, co wcześniej zgłosić.
Tematy projektów nie będą bardzo wymagające. Czas wykonania projektu dla średniego studenta nie powinien wynieść więcej niż 1 dzień..